سئو برتر
 
نويسندگان
لینک دوستان
لينكي ثبت نشده است
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است

سئو سايت

شروع تبليغات و جذب مشتري در هر كسب و كاري با هدف فروش بيشتر آغاز مي شود. حال اگر هدف ما كسب رتبه خوب از گوگل است بايد دانش كافي در زمينه سئو گوگل كسب كنيم. اول از همه، براي شروع سئو سايت خود بايد با محتواي منحصر به فرد شروع كنيد.

 

مواظب باشيد محتوا را خودتان توليد كنيد و از جايي كپي نشود زيرا موتورهاي جستجو در بررسي محتوا كپي را براي شما يك نكته منفي مي دانند. عنوان مهمتر از محتواست!!! عكس انتخاب شده توسط شما براي متن منحصر به فردي كه نوشته ايد بسيار مهم است، عكس بايد نمايانگر موضوع باشد تا براي كاربراني كه وارد سايت مي شوند جذاب باشد و احساس كنند پاسخ تمام سوالات و نيازهاي خود را در سايت شما پيدا خواهند كرد. سايت.

 

سئو گوگل چيست؟

سئوي سايت يعني موفقيت و بالا رفتن نتايج گوگل در يك روز انجام نمي شود و به دليل اهميت كليدواژه هايي كه در سايت رقبا وجود دارد هفته ها و ماه ها طول مي كشد و نتيجه مورد نظر شما ممكن است نباشد. به سرعت، اما در دراز مدت ديده مي شود. مزاياي بزرگ سئو باعث افزايش ورود سايت يا بازديدكنندگان سايت و بهبود رتبه سايت مي شود. در اين مدت اگر مي خواهيد رتبه سايت خود را ارتقا دهيد بايد استراتژي عالي در انتخاب كلمات كليدي، تعيين URL، تهيه متون استاندارد و بدون كپي، قرار دادن لينك هاي ورودي مناسب داشته باشيد (در انتخاب لينك ها بايد نهايت دقت را داشته باشيد. براي اينكه خداي ناكرده به عنوان يك سايت اسپم در نظر گرفته نشود، ساختار سايت را بهبود و ارتقا دهيد و ...

سئو سايت در گوگل

در واقع سئو به معناي قرار گرفتن در صفحه اول گوگل است كه براي آن مي توانيد از ابزارها و تكنيك هاي اوليه سئو سايت استفاده كنيد.

 

از آنجايي كه گوگل و الگوريتم هاي مورد استفاده در گوگل براي رتبه بندي وب سايت ها دائما در حال بروز رساني و تغيير هستند، بهتر است از كلمات كليدي مرتبط و دلخواه براي نمايش وب سايت در صفحه اول گوگل استفاده كنيد. آنها را با سئوي وب سايت خود مرتبط كنيد.

 

سئو ايران متشكل از يك تيم و مشاوران حرفه اي است كه مي توانند در زمينه نمايه سازي محتوا و سئو صفحات وب سايت به شما كمك كنند تا بتوانيد بالاترين رتبه و جايگاه را در نتايج موتورهاي جستجو كسب كنيد و در زمينه كاري سرآمد باشيد. از رقباي خود دوري كنيد.

ابزارهاي سئو گوگل

با توجه به اينكه تحقيق در مورد كلمات كليدي در سئوي گوگل بسيار حائز اهميت است، به ادامه بحث در مورد تحقيق كلمات كليدي مي پردازيم. در حالت ايده آل، بهتر است قبل از شروع به نوشتن محتوا، جستجوي كلمات كليدي خود را انجام دهيد. اين به شما اين امكان را مي دهد كه بدانيد روي كدام كلمات كليدي در محتواي خود تمركز كنيد. بهتر است از تركيب كلمات كليدي گسترده و چند كلمه اي استفاده كنيد.

 

قبل از شناسايي كلمات كليدي، ارزيابي بازار هدف بسيار مهم است. اين كار با تجزيه و تحليل رقابت كلمات كليدي انجام مي شود. رقابت كلمات كليدي چيست؟ رقابت كلمات كليدي معياري براي رتبه بندي براي يك كلمه كليدي خاص است. رقابت براي يك كلمه كليدي بسته به محبوبيت كلمه كليدي و رقابت در صنعت متفاوت است.

 

بازاريابان جستجو تخمين مي زنند كه براي دستيابي به رتبه هاي برتر براي كلمات كليدي خاص چقدر زمان و تلاش لازم است. اما سوال اينجاست كه چگونه براي كلمات كليدي رقابت مي كنيد؟ چه عواملي در تحليل كلمات كليدي رقابتي دخيل هستند؟ آيا ابزار يا ابزارهاي خاص كلمه كليدي وجود دارد كه بتوانيد از آن براي تجزيه و تحليل موثر رقابت كلمات كليدي استفاده كنيد؟ ديگر به دنبال راهنماي جامع سئو از تيم سئو ايران نباشيد، وقت آن است كه نگاهي دقيق و جزئي به سئو داشته باشيد!


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ ] [ ۱۰:۰۱:۵۶ ] [ ريحانه ]

 

آيا گرفتن بك لينك سئو كلاه سفيد است؟

سئو كلاه سفيد به مجموعه اي از تكنيك هاي بهينه سازي سايت اطلاق مي شود كه با قوانين و مقررات موتورهاي جستجو به ويژه گوگل مطابقت دارد. در سئو يا بهينه سازي كلاه سفيد سعي مي كنيم با حفظ شرايط و قوانين و تكنيك هاي تعريف شده توسط گوگل، رتبه سايت خود را در صفحات نتايج موتورهاي جستجو ارتقا دهيم. دقيقا برعكس آنچه در سئو كلاه سياه يا روش هاي سئو غيرقانوني اتفاق مي افتد.

 

بك لينك يكي از مواردي است كه گوگل در هنگام امتياز دهي به آن توجه مي كند و شما بايد به آن حساسيت ويژه اي داشته باشيد. نوع لينك و محتواي لينك (چه مربوط به مقالات شما باشد يا نباشد) يكي از مواردي است كه بايد به آن توجه كنيد و مهمتر از آن اين است كه بايد كاري كنيد كه به طور طبيعي لينك ها را به دست آوريد. سئو كلاه سفيد در نظر گرفته شده است. . به اين معني است كه سايت هاي ديگر براي شما لينك ايجاد مي كنند زيرا شما را مي شناسند. سايت هاي ديگر ممكن است شما را در نتيجه تبليغاتي كه براي سايت خود انجام داده ايد شناسايي كنند.

 

بك لينك هايي كه از سايت هاي ديگر دريافت مي كنيد مي توانند در افزايش و كاهش اعتبار وب سايت شما نقش داشته باشند. افزايش و كاهش اعتبار بستگي به اعتبار سايتي دارد كه به شما لينك مي دهد.

 

رپورتاژ آگهي بهتر است يا بك لينك؟

همانطور كه اشاره كرديم خود رپورتاژ آگهي نوعي بك لينك طبيعي و كلاه سفيد محسوب مي شود. و در مقابل بك لينك هايي كه خريداري مي شوند، احتمال اينكه آنها ويژگي هاي بك لينك هاي باكيفيت را داشته باشند كم است. پس پيشنهاد ما اين است كه از رپورتاژ آگهي كه با فلش مشخص كرده ايد استفاده كنيد! شما بك لينك هاي با كيفيت دريافت خواهيد كرد و برند خود را تبليغ خواهيد كرد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ ] [ ۱۰:۴۸:۵۱ ] [ ريحانه ]

چگونه بك لينك طبيعي دريافت كنيم؟

به طور كلي مي توان گفت كه بك لينك طبيعي لينكي است كه به طور طبيعي ايجاد شده و جايگاه شما را در نتايج موتورهاي جستجو بهبود مي بخشد.

 

روش هاي مختلفي براي دريافت يا ساخت بك لينك وجود دارد كه طبيعي بودن آن به معيارهايي مانند اعتبار دامنه، كيفيت محتواي ارائه شده، زمان ايجاد لينك، سن دامنه، تعداد لينك هاي خروجي بستگي دارد. ، آدرس IP سايت و غيره

 

1-گزارش آگهي

موثرترين راه براي ايجاد بك لينك طبيعي استفاده از رپورتاژ آگهي مي باشد كه با رعايت نكاتي كه در ادامه به آنها اشاره خواهد شد علاوه بر گرفتن لينك طبيعي مي تواند منجر به تبليغ برند و محصول شما در وب سايت هاي مختلف شود و شما مي تواند با خيال راحت از اعتبار بك لينك استفاده كند. از مواردي كه به سايت خود داده شده استفاده كنيد و در نتايج موتورهاي جستجو بهبود پيدا كنيد. (در صورتي كه قصد خريد رپورتاژ آگهي را داريد مي توانيد از تعرفه ها و شرايط آن مطلع شويد)

 

محبوبيت: سعي كنيد از سايت هاي محبوبي كه رتبه الكسا خوبي دارند، رپورتاژ آگهي بخريد كه علاوه بر اعتبار لينكي كه به سايت شما مي دهد، ورودي كاربران را نيز دريافت كنيد كه براي سايت شما بسيار مهم است.

 

ماندگاري لينك: اطمينان از ماندگاري لينك بسيار مهم است زيرا در صورت حذف لينك، اعتباري كه به سايت شما داده شده از بين مي رود.

 

تايم فريم: اگر قصد خريد چندين گزارش را داريد بايد تايم فريم هاي مناسبي را انتخاب كنيد و در مدت زمان كوتاهي چندين گزارش را خريداري نكنيد كه باعث لو رفتن لينك خريداري شده و در نتيجه اسپم شدن توسط گوگل مي شود.

 

Domain Authority: دامنه اتوريتي سايتي كه قصد خريد رپورتاژ تبليغات را از آن داريد بررسي كنيد. داراي اعتبار دامنه بالايي است و مورد اعتماد موتورهاي جستجو است. با چند جستجو مي توانيد متوجه شويد كدام سايت است. قابل اعتمادتر است.

 

محتواي مناسب: استفاده از محتواي مناسب و منحصر به فرد در رپورتاژ آگهي بسيار موثر است و نتايج بهتري ايجاد مي كند. اگر چندين گزارش خريداري مي كنيد، حتما توجه داشته باشيد كه محتواي آنها متفاوت است.

 

تعداد لينك ها: لينك هاي ايجاد شده در هر گزارش نبايد بيشتر از 4-5 لينك باشد، زيرا هر چه تعداد لينك ها بيشتر باشد ارزش داده شده به هر لينك كاهش مي يابد و موتورهاي جستجو را به لينك ها مشكوك مي كند. مهم است كه چندين لينك به يك صفحه ندهيد.

 

رتبه بالا در كلمات كليدي هدف: سعي كنيد رپورتاژ آگهي را از سايتي خريداري كنيد كه جايگاه خوبي در نتايج موتورهاي جستجو براي كلمه كليدي مورد نظر شما دارد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ ] [ ۱۰:۴۷:۲۱ ] [ ريحانه ]

 

تفاوت بين بك لينك هاي فالو و بدون فالو و اثرات آنها

به طور كلي لينك ها به دو دسته فالو (فالو) و نوفالو (نوفالو) تقسيم مي شوند كه تفاوت هايي با يكديگر دارند كه در ادامه به بررسي آن ها مي پردازيم.

 

بك لينك ها به طور پيش فرض “follow” هستند، به اين معني كه لينك دهنده اعتبار لينك و سايت ما را تاييد مي كند.

 

در لينك فالو هيچ ويژگي خاصي در كد ديده نمي شود و ظاهر لينك به حالت عادي خود باقي مي ماند. لينك هاي فالو لينك هايي هستند كه از نظر گوگل ارزشمند هستند و مي توانند بر رتبه وب سايت تاثير بگذارند و ما در سئو سايت به آن ها نياز داريم!

 

از طرف ديگر، ما پيوندهاي "nofollow" داريم كه گوگل تقريبا هيچ ارزشي براي آنها قائل نيست. تفاوت لينك فالو و بدون فالو در ساختار آن است. يك لينك nofollow زماني ايجاد مي شود كه كلمه rel=nofollow در ساختار پيوند گنجانده شود. يعني با افزودن اين عبارت به لينك فالو مي توانيد آن را به لينك بدون فالو تبديل كنيد. با اين كار به موتورهاي جستجو مي گوييد كه هيچ تاييد يا ردي روي لينك نداريد. به طور كلي در بسياري از مواقع استفاده از لينك بدون فالو مي تواند براي جلوگيري از جريمه گوگل موثر باشد.

 

پيوندهاي رسانه هاي اجتماعي، نظرات وبلاگ و بك لينك هاي ويكي پديا همگي nofollow هستند.

 

طبيعتاً از آنجايي كه فقط پيوندهاي فالو ارزش وب سايت منبع را به وب سايت پيوند داده شده منتقل مي كنند، پس بايد به دنبال بك لينك هاي فالو باشيد تا سئوي وب سايت خود را بهبود بخشيد. در عين حال، داشتن تنها پيوندهاي فالو مي تواند براي موتورهاي جستجو غيرطبيعي به نظر برسد. در واقع، لينك هاي nofollow نيز مي توانند به طور غير مستقيم بر رتبه شما تأثير بگذارند!

 

تاثير انكر تكست بر بك لينك و سئو

Anchor Text متن قابل مشاهده و قابل كليك در يك هايپرلينك است. در مرورگرهاي مدرن، اغلب آبي و زير آن خط كشيده شده است. كه اين ويژگي ها قابل تغيير است.

 

برخي افراد انكر تكست را با نام متن پيوند يا عنوان پيوند مي شناسند. كلمات موجود در متن يك لينك به موتورهاي جستجو كمك مي كند تا موضوع فعاليت يك سايت را بهتر درك كنند و آن را در نتايج جستجو نشان دهند.

 

هنگامي كه كاربران عبارت ذكر شده در متن لنگر را جستجو مي كنند، پيوندهاي موجود در متن به موتورهاي جستجو مي گويند. وب سايتي را كه به آن پيوند داده شده است به عنوان بهترين صفحه براي جستجوي آن عبارت در نظر مي گيرد.

 

هنگامي كه چندين لينك براي يك صفحه از يك صفحه خاص دريافت مي كنيد، بهتر است فقط يكي از آنها را دنبال كنيد كه داراي انكر تكست هدفمندتري است و بقيه لينك ها آنفالو شوند.

 

پيشنهاد ما اين است كه تا حد امكان از عناوين كلي مانند «كليك» يا «بيشتر بخوانيد» در لينك هاي خود استفاده نكنيد. و به جاي آنها از كلمه كليدي; "كلمه كليدي همراه با متن ديگر"؛ "نام وب سايت" (متن حاوي نام تجاري)؛ "آدرس وب سايت"؛ استفاده از "نام تجاري" و ...


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ ] [ ۱۰:۴۵:۴۱ ] [ ريحانه ]

 

بك لينك چيست؟

به بيان ساده، زماني كه يك وب سايت به وب سايت ديگري لينك مي شود، يك بك لينك ايجاد مي شود. به بك لينك، لينك ورودي نيز گفته مي شود، زيرا باعث مي شود افراد وارد سايت ما شوند. لينك خارجي يا "لينك خارجي" عنوان ديگري از بك لينك است و دليل اين نامگذاري اين است كه كاربران به "خارج" وب سايتي كه در آن حضور دارند هدايت مي شوند.

 

تفاوت بين لينك داخلي و خارجي

لينك سازي داخلي و خارجي براي بهينه سازي موتورهاي جستجو (SEO) مهمترين بخش سئو خارجي است. كيفيت لينك هاي داخلي و لينك هاي خارجي وب سايت شما مي تواند مستقيماً بر ميزان خوب يا ضعيف بودن صفحه شما در نتايج موتور جستجو تأثير بگذارد.

 

پيوند داخلي به پيوندهايي اشاره دارد كه كاربر را به صفحه ديگري در همان دامنه هدايت مي كند. استفاده از پيوندهاي داخلي محتواي مرتبط را در سراسر سايت شما به هم متصل مي كند و كاربران را قادر مي سازد صفحات وب سايت شما را بهتر مرور كنند.

 

مهمتر از همه، لينك سازي داخلي به ايجاد سلسله مراتب اطلاعات و گسترش قدرت رتبه بندي سايت كمك مي كند. براي اينكه موتورهاي جستجو بتوانند سايت شما را بخزند، بايد يك شبكه پيوندي منسجم داشته باشد تا عنكبوت هاي موتورهاي جستجو بتوانند صفحات جداگانه اي را در وب سايت شما پيدا كرده و آنها را در پايگاه داده خود ذخيره كنند. بنابراين، لينك سازي داخلي پتانسيل رتبه بندي وب سايت شما را براي هر صفحه افزايش مي دهد.

 

اما لينك سازي خارجي شامل لينك هايي است كه از سايت ما به سايتي با دامنه ديگر يا بالعكس لينك شده اند. در ادامه در مورد بك لينك و نحوه استفاده از آن صحبت خواهيم كرد.

 

تاثير بك لينك در سئو سايت

همانطور كه گفتيم وقتي يك وب سايت در بخشي از محتواي خود (به همراه لينك آن وب سايت) به وب سايت ديگري مراجعه مي كند، به اين عمل بك لينك مي گويند. اين لينك بايد يك لينك قابل كليك باشد تا موتورهاي جستجو بتوانند آنها را به عنوان بك لينك شناسايي كنند.

بك لينك يكي از مهمترين عناصر در اصول سئو است. وقتي يك وب سايت به صفحه اي در سايت ما لينك مي دهد، در واقع به موتورهاي جستجو مي گويد: "اين محتوا ارزشمند، معتبر و مفيد است." گوگل و ساير موتورهاي جستجوي بزرگ، بك لينك ها را يك "امتياز مثبت" براي وب سايت ما مي دانند. صفحاتي كه بك لينك بيشتري دارند، رتبه ارگانيك بالاتري در موتورهاي جستجو دارند.

 

كارشناسان سئو بر اين باورند كه بك لينك هاي با كيفيت بالا عوامل تعيين كننده اي براي سئو هستند كه به شما در بهبود رتبه وب سايت در نتايج موتورهاي جستجو كمك مي كنند. علاوه بر اين، بك لينك ها بايد در سايت هايي با محتواي مرتبط باشند. و مهم اين است كه اين سايت ها قابل اعتماد و پرطرفدار باشند و از رتبه و اعتبار دامنه بالايي برخوردار باشند. هرچه كيفيت بك لينك ها بالاتر باشد، رتبه وب سايت شما بالاتر مي رود.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ ] [ ۱۰:۴۳:۲۱ ] [ ريحانه ]

لينك ها مدت زيادي است كه نقش مهمي در سئو دارند و تا به امروز اهميت ويژه خود را حفظ كرده اند. در اين مقاله، بررسي خواهيم كرد كه چگونه لينك هاي ورودي، خروجي و داخلي مي توانند به شما كمك كنند (يا به شما آسيب بزنند). در اولين روزهاي سئو، رتبه بندي وب به شدت بر اساس استفاده از كلمات كليدي در محتواي صفحه بود. بدون الگوريتم هاي جستجوي پيچيده، استفاده از كلمه كليدي ساده ترين راه براي رتبه بندي صفحات بود.

 

منطق سئو نيز ساده بود: هر چه تعداد كلمات كليدي بيشتري در يك صفحه وب استفاده شود، احتمال اينكه صفحه با آن كلمه كليدي مرتبط باشد بيشتر مي شود. متأسفانه فعالان سئو در اين زمان از اين فرصت استفاده كردند و از كلمات كليدي به طور غير طبيعي براي رتبه بالاتر در گوگل استفاده كردند.

 

اين روش در سئو امروزه به عنوان «پر كردن كلمات كليدي - يا بمباران كلمات كليدي» شناخته مي شود. اين باعث مي شود سايت ها حتي در شرايطي كه محتواي مفيدي براي ارائه ندارند بهتر ديده شوند. يك روش جديد براي جستجو و ارزيابي سايت ها اين است كه ببينيد رتبه آنها چقدر است و به چه چيزي نياز ندارند و تجزيه و تحليلي فراتر از داشتن محتوا است.

برو با گوگل: Google + PageRank ادغام

گوگل در سال 1996 با همكاري دو بنيانگذار، لري پيج و سرگئي برين شروع به كار كرد. رتبه بندي اولين موتور جستجو بر اساس الگوريتم PageRank بود كه به نام لري پيج كه در حال مطالعه بازيابي اطلاعات در دانشگاه استنفورد بود، ايجاد و نامگذاري شد. استفاده از پيوند بين صفحات وب به عنوان يك عامل رتبه بندي در نظر گرفته شد.

 

گوگل در مورد آرشيو كردن صفحات با سئو مي گويد:

 

PageRank با شمارش تعداد و كيفيت پيوندهاي يك صفحه كار مي كند تا تخمين دقيقي از مفيد بودن يك وب سايت تعيين كند. فرض اصلي اين است كه وب سايت هاي مهم تر احتمالاً پيوندهاي بيشتري از وب سايت هاي ديگر دريافت مي كنند. به جاي خواندن تمام جزئيات در مورد چگونگي تجزيه و تحليل و ارزيابي لينك ها توسط گوگل، بهتر است درك كنيد كه چرا الگوريتم در وهله اول به لينك ها توجه مي كند.

 

انواع لينك هاي داخلي، ورودي و خروجي

لينك يا هايپرلينك يك متن قابل كليك در يك صفحه وب است كه كاربر را از يك صفحه به صفحه ديگر هدايت مي كند. پيوندها ممكن است به صورت برجسته به صورت متن، تصوير يا دكمه ظاهر شوند. ما مي توانيم لينك ها را بر اساس مقصد سئوي آنها دسته بندي كنيم (اين لينك مي تواند كاربران را به صفحه ديگري در سايت يا وب سايت ديگري هدايت كند). پيوندهاي داخلي بين صفحات يك وب سايت ارتباط ايجاد مي كنند.

 

موتورهاي جستجو اين را با بررسي نام دامنه سايت تعيين مي كنند. اگر صفحات به صفحات ديگري در همان دامنه پيوند داده شوند، پيوندها داخلي در نظر گرفته مي شوند. اگر به دلايلي وب سايت شما بيش از يك دامنه داشته باشد، موتورهاي جستجو به اين نوع لينك به عنوان يك لينك خارجي در سئو نگاه مي كنند.

 

لينك هاي ورودي لينك هايي هستند كه از وب سايت هاي ديگر يا نام دامنه متفاوتي مي آيند. لينك هاي خروجي آن لينك هايي هستند كه به وب سايت هايي با دامنه هاي مختلف متصل مي شوند.

بررسي لينك هاي ورودي: لينك هاي طبيعي از صفحات با كيفيت بالا براي سئوي بهتر

از بين سه نوع لينك در سئو، لينك هاي ورودي بيشترين سود را براي سئو دارند، اما به دست آوردن آنها نيز سخت ترين هستند. صفحات با كيفيت بالا مانند دوستان، قابل اعتماد و معتبر در موضوع خاصي هستند كه براي مشاوره به آنها مراجعه مي كنيد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ ] [ ۱۱:۱۹:۰۲ ] [ ريحانه ]

 

وقتي صحبت از بهبود سئوي داخلي مي شود، بسياري از افراد ناخواسته به سوالاتي مانند موارد زير فكر مي كنند:

 

چگونه كلمات كليدي مختلف را در تگ ها و قسمت هاي مختلف وب سايت قرار دهيم؟

چگونه از متا تگ ها به نفع وب سايت خود استفاده كنيم؟

استفاده مكرر از كلمات كليدي در عنوان، آدرس، توضيحات و تگ هاي H چگونه به سئو سايت كمك مي كند؟

اما اين سوالات گاهي ربطي به سئوي داخلي ندارند يا تنها بخشي از همه چيزهايي هستند كه بايد در مورد سئو داخلي بدانيد. به جاي اين سوالات، موضوع را كمي عميق تر مطرح كنيم.

 

ما مي گوييم براي اينكه ساختار خوبي براي سايت خود داشته باشيد، بهتر است به جاي صرف وقت و هزينه براي سئوي خارجي، نگاهي به داخل سايت خود بيندازيد. چرا؟

 

زيرا در نهايت هدف شما از يك سايت (در اكثر موارد) تبديل بازديدكننده به مشتري است. وقتي موقعيت خوبي در صفحه نتايج داريد، به اين معني است كه بخش كوچكي از اين تبديل را با موفقيت انجام داده ايد. اما قسمت اصلي تبديل بازديدكنندگان به مشتري در داخل سايت شما انجام مي شود. بنابراين اگر نتوانيد در داخل سايت تجربه خوبي براي كاربر ارائه دهيد، تلاش هايي كه براي سئو خارجي انجام داده ايد بي نتيجه خواهد بود.

 

چك ليستي كه در اين مقاله از هفت اقدام اساسي در سئو داخلي تهيه كرده ايم به شما كمك مي كند تا بدون اتلاف وقت و اقدامات جانبي اشتباه راه سئو كلاه سفيد و حضور در بازار رقابتي سئو را طي كنيد.

1- عنواني توصيفي، قابل جستجو و غني از كلمات كليدي براي صفحات خود انتخاب كنيد

قبل از اينكه در مورد عنوان صحبت كنيم، بهتر است كمي در مورد تگ عنوان و تگ H بدانيم. هر محتوايي كه در صفحه نتايج جستجو و صفحه وب سايت شما توليد مي شود مي تواند دو عنوان متفاوت داشته باشد. عنوان نمايش داده شده در صفحه نتايج موتور جستجو عنوان ناميده مي شود. اما عنواني كه كاربر براي محتواي شما در صفحه اي از وب سايت شما مي بيند، تگ عنوان يا H1 است.

 

H1 مي تواند با عنوان متفاوت باشد و در زمينه محتواي شما به عنوان H1 شناخته مي شود. ساير تگ هاي H يعني H2 تا H6 نيز براي تعيين سلسله مراتب زيرعنوان هاي محتواي شما استفاده مي شود.

 

اگرچه عنوان صفحه و تگ H1 را مي توان متفاوت انتخاب كرد، اما با توجه به مطالبي كه در مطالب بيان كرديم، توصيه مي شود كه اين دو يكسان يا با مفهومي بسيار نزديك به يكديگر انتخاب شوند. با اين كار كاربر پس از كليك بر روي آدرس شما در نتايج، با عنواني متفاوت از آنچه در گوگل ديده است اشتباه گرفته نخواهد شد.

عنوان محتواي شما درست مانند يك تابلوي بزرگ روي درب فروشگاه شما ثبت مي شود و جذابيت آن تاثير مستقيمي در جذب مشتري شما خواهد داشت. اما چه عنواني براي جستجوگران گوگل جذاب است و به سئوي سايت كمك مي كند؟

 

هنگام انتخاب عنوان بايد به چند نكته مهم توجه كنيد:

 

عنوان انتخاب شده بايد به اندازه كافي توصيف كننده موضوع محتواي شما باشد

عنوان بايد حاوي كلمات كليدي باشد

تكرار بيش از حد كلمه كليدي در عنوان اشتباه است

اولين چيزي كه كاربران از شما در موتورهاي جستجو مي بينند عنوان وب سايت شما است، سعي كنيد اين عنوان را رقابتي و متقاعد كننده كنيد تا كاربران بيشتري روي آن كليك كنند.

2- توضيحات متا فرصت كوتاهي براي جلب توجه و كليك كاربر است

مهم ترين چيزي كه بايد بدانيد اين است كه متن كوتاه متا توضيحات فقط براي نمايش به كاربران در موتورهاي جستجو استفاده مي شود و تاثيري در رتبه وب سايت شما ندارد. شايد بهتر باشد به اين متن كوتاه به عنوان يك تبليغ براي آن صفحه از وب سايت خود نگاه كنيد.

توضيحات متا بايد توصيف كند كه كاربران در آن صفحه از وب سايت شما چه خواهند ديد. كاربراني كه وب‌سايت‌ها و لينك‌هاي مختلفي را در صفحه نتايج گوگل مشاهده مي‌كنند، بايد با خواندن همان دو خط توضيحات متا وب‌سايت شما، تشويق شوند كه روي پيوند شما كليك كنند. توجه داشته باشيد كه ويترين شما فضاي زيادي براي نمايش اين تبليغات متني ندارد و بايد از اين فضاي كم نهايت استفاده را ببريد.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ ] [ ۰۹:۳۶:۳۲ ] [ ريحانه ]

 

اولين اصل اين است كه محتوايي كه توليد مي كنيم بايد بتواند نيازهاي كاربر را برآورده كند. پس بايد كلمات كليدي را انتخاب كنيم كه علاوه بر داشتن درصد جستجوي بالا، در زمينه كاري ما نيز مفيد باشند.

 

تحقيق كلمات كليدي: اگر مي خواهيم از طريق جستجو ترافيك ايجاد كنيم، بهتر است قبل از شروع نوشتن، تحقيق در مورد كلمات كليدي انجام دهيم. به اين ترتيب مي توانيم روي كلمات كليدي كه در حال حاضر حجم جستجوي مشخصي دارند تمركز كنيم. به عبارت ديگر، در مورد موضوعات بنويسيد يا كلمات كليدي را پيدا كنيد كه كاربران در جستجوي اطلاعات در مورد آنها هستند.

 

بهينه سازي كلمات كليدي: انتخاب كلمات كليدي با حجم جستجوي بالا، كاربردي و با كيفيت مي تواند تاثير مثبتي بر سئوي محتواي ما داشته باشد. با ابزارهاي مختلف مي توانيم نرخ جستجوي كلمات كليدي را بدست آوريم. به عنوان مثال، با استفاده از ابزارهاي كاربردي مانند Google Trends، CuredPlanner و CuredTools، كلمات كليدي مناسب براي توليد محتوا را بيابيد و ميزان جستجوي انجام شده روي اين كلمات را در دوره هاي مختلف بدست آوريد و بر اساس آن شروع به توليد محتوا كنيد.

 

سازماندهي محتوا: محتواي سايت بايد به صورت منطقي سازماندهي شود. اين به كاربران سايت اجازه مي دهد تا به راحتي به ساير مطالب سايت مرتبط با اين مقاله دسترسي داشته باشند. بنابراين كاربران مدت زمان بيشتري در سايت مي مانند و تاثير بسزايي در رتبه سايت در گوگل دارد.

 

ارتقاي محتوا: ما با به اشتراك گذاري محتواي سايت در شبكه هاي اجتماعي و ايجاد لينك (هم به صفحات داخلي سايت و هم به سايت هاي خارجي) به محتواي جديدي كه ايجاد مي كنيم، ديد سايت را افزايش مي دهيم.

 

سئو، كلمات كليدي مبتني بر استانداردهاي سئو براي توليد محتوا

استفاده از كلمه كليدي در تگ عنوان، عنوان مقاله و توضيحات متا تاثير مثبتي بر سئوي سايت دارد. از آنجايي كه ربات هاي گوگل در ايندكس كردن محتواي سايت اهميت زيادي به برچسب عنوان مي دهند، بنابراين قرار دادن كلمه كليدي در تگ عنوان براي سئوي سايت مهم است. اگر مي خواهيم محتواي سئو در گوگل رتبه بالاتري داشته باشد، بايد از كلمه كليدي در عنوان مقاله استفاده كنيد. همچنين استفاده از زير خط و اعداد در عنوان مقاله كمك زيادي به بهينه سازي محتوا و سئو مي كند.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ ] [ ۰۵:۵۶:۲۸ ] [ ريحانه ]

سئوي فني چيست؟

سئوي فني به معناي بهبود جنبه هاي فني و فني يك وب سايت به منظور افزايش رتبه صفحات آن در موتورهاي جستجو است. عناصر فني سئو اين است كه محتواي يك وب سايت تا حد امكان قابل درك براي موتور جستجو باشد و همچنين فرآيند بررسي آن سريع و آسان شود. به عبارت ديگر، با استفاده از سئوي فني به موتورهاي جستجو كمك مي‌كنيد تا وب‌سايت شما را راحت‌تر پيدا و تجزيه و تحليل كنند. علت نامگذاري سئوي فني يا سئوي فني اين است كه اصولا اين نوع سئو ربطي به محتواي وب سايت شما ندارد و هدف اصلي آن بهينه سازي زيرساخت وب سايت شما مي باشد.

 

 

 

سئو داخلي يا On-Page SEO چيست؟

On Page Seo فرآيند بهينه سازي محتواي صفحات وب براي موتورهاي جستجو و كاربران است. زيرا بهينه سازي صفحات براي موتورهاي جستجو در اين روش بهينه سازي به بهينه سازي صفحات براي كاربران بستگي دارد. فرآيند سئوي داخلي يا On Page Seo علاوه بر انتشار محتواي مرتبط و با كيفيت، شامل مواردي مانند بهينه سازي عنوان، برچسب ها و تصاوير مي شود. با سئو داخلي، وب سايت خود را براي كاربران مفيدتر و ارزشمندتر مي كنيد. هرچه وب سايت شما براي كاربران كارآمدتر و مفيدتر باشد، ترافيك و بازديد بيشتري دريافت خواهيد كرد. و اين به معناي بهبود رتبه شما در موتورهاي جستجو است.

 

 

 

سئو خارج از صفحه چيست؟

Off Page Seo به كليه فعاليت هايي گفته مي شود كه خارج از وب سايت با هدف ارتقاي رتبه صفحات در موتورهاي جستجو انجام مي شود. سايتي با بك لينك هاي با ارزش تر معمولا رتبه بهتري نسبت به وب سايت هاي مشابه با بك لينك هاي كمتر خواهد داشت. موتورهاي جستجو بك لينك ها را نشانه اي از محتواي باكيفيت مي دانند كه مي توان به آنها ارجاع داد و استناد كرد. اما خيلي ها Off Page Seo را همان لينك بيلدينگ مي دانند در حالي كه اينطور نيست و لينك بيلدينگ تنها بخش بزرگي از اين روش بهينه سازي است. به عنوان مثال، مواردي مانند بازاريابي شبكه هاي اجتماعي و برندسازي نيز سئو خارجي محسوب مي شوند و بسيار مهم هستند. به عبارت ديگر Off Page Seo تمام كارهايي است كه خارج از يك وب سايت انجام مي شود تا موتورهاي جستجو آن وب سايت را قابل اعتماد و معتبر بدانند.


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ ] [ ۰۷:۳۵:۳۲ ] [ ريحانه ]

 

گاهي اوقات سئو فقط به منظور ايجاد اطمينان براي موتورهاي جستجو استفاده مي شود، اما در واقع موتورهاي جستجو به دنبال رتبه بندي وب سايت هايي هستند كه براي كاربران مفيد هستند و در نهايت براي انسان ها بهينه شده اند. يعني اگر كاربر احساس بهتري در سايت شما داشته باشد و زمان بيشتري را صرف كند، امتياز مثبتي براي شما در نظر گرفته مي شود.

 

موتورهاي جستجو به دنبال ارائه بهترين خدمات به كاربران خود هستند. به عبارت ديگر، موتورهاي جستجو به دنبال ارائه نتايجي در صفحات جستجو هستند كه علاوه بر داشتن بهترين كيفيت، مرتبط ترين محتوا با آنچه جستجوگر به دنبال آن است باشد.

 

براي انجام اين كار، موتورهاي جستجو وب سايت هاي مختلف را بررسي و بررسي مي كنند تا موضوع و كيفيت محتواي آنها را بهتر درك كنند. به طور كلي، سئو فرآيند بهينه سازي محتواي آنلاين شما است به طوري كه موتورهاي جستجو مي خواهند آن محتوا را به عنوان بهترين نتيجه براي جستجوي كلمه كليدي مورد نظر شما نمايش دهند.

 

ما مي توانيم عمليات سئو سايت را به سه روش مختلف انجام دهيم:

سئو كلاه سياه يا عمليات جنايي

سئو كلاه خاكستري يا عمليات سالم با كمي توهين

سئو كلاه سفيد كه يك عمليات كاملا قانوني است

خب مشخص است كه در روش كلاه سياه انجام عمليات غيرقانوني است و شايد زودتر نتيجه به صفحه اول گوگل برسد و يا شايد توسط گوگل شناسايي و جريمه شويد اما به صورت خاكستري و سفيد روش كلاهي، عمليات قانوني است، اما در روش خاكستري، گاهي اوقات تخلفات جزئي براي فريب گوگل انجام مي شود كه در روش كلاه سفيد انجام نمي شود.

3 مرحله اصلي براي انجام عمليات سئو چيست؟

فرقي نمي كند با هر روشي كه مي خواهيد سئو را انجام دهيد، سفيد، خاكستري يا سياه، به هر حال اين عمليات در 3 مرحله انجام مي شود، ابتدا نياز به رفع مشكلات فني سايت، سپس مشكلات داخلي و در نهايت بهبود خارجي. يا عمليات خارج از سايت شروع مي شود. البته اين 3 مرحله نيز مي تواند به صورت موازي پيش برود كه انجام اين كار به تخصص بيشتري نياز دارد.

 

1. مرحله اول سئو فني يا سئو فني

 

2. مرحله دوم سئو داخلي يا On-Page SEO

 

3. مرحله سوم سئو خارجي يا سئو خارج از صفحه


ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ ] [ ۰۷:۳۳:۳۶ ] [ ريحانه ]
[ ۱ ][ ۲ ]
.: Weblog Themes By viablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
[#VoteTitle#]
[#VTITLE#]
     نتیجه
لینک های تبادلی
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب